سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت خطوط اشتراکی، اختصاصی و خدماتی

پنل لیمو اس ام اس یک امکان فوق‌العاده برای برقراری تعامل میان شما و مشترکانتان است. اگر شما هم از پنل پیامک لیمو اس ام اس استفاده می کنید حتما تابحال به خطوط اختصاصی و یا اشتراکی بر خورده اید.

شاید بپرسید که این خطوط چه تفاوتی با یکدیگر دارند یا اصلاً چرا خطوط مختلفی توسط کاربران استفاده می‌شوند؟ برای پاسخ دادن به این سوال مهم است که با خطوط اشتراکی و اختصاصی آشنا شویم و بیشتر درباره این دو خط ارسال پیامک بدانیم

 

?? خطوط اشتراکی پیامک

 خطوط اشتراکی، خط و شماره‌هایی هستند که به صورت اشتراکی میان کاربران گذاشته می‌شوند. حال این مفهوم اشتراکی به چه معناست؟

یعنی اپراتور با توجه به حجم بالا و ظرفیتی که خطوطش دارد، می‌تواند یک خط را میان چندین نفر تقسیم کند. در این حالت اما ویژگی‌ها و مزایایی اضافه و یا کم می‌شود که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

 خطوط اشتراکی شماره ای است که به صورت اختصاصی توسط لیمو اس ام اس از اپراتور مربوطه خریداری شده و جهت رفاه حال کاربران در سامانه لیمو اس ام اس قرار گرفته است .

مسئولیت تمام پیام های ارسالی از سامانه پیامکی با استفاده از خطوط اشتراکی، به عهده لیمو اس ام اس میباشد . به همین دلیل در ارسال‌هایی که از طریق خطوط اشتراکی صورت می‌گیرد، فیلترینگ دقیق انجام می‌شود تا در صورت لزوم از ارسال پیامک‌های غیر مجاز جلوگیری شود

 

?? خطوط اختصاصی پیامک

با فعالسازی خط اختصاصی پیامک، شما قادر خواهید بود تا پیامک ارسال و دریافت کنید. از این خطوط می‌توان در بخش ارسال تکی و ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی و یا اطلاع رسانی به مشتریان خود استفاده کنید. اپراتور‌های ارائه دهنده این شماره ها متفاوت هستند. (1000، 3000، 5000، 9000، 9998 و 9999) ولی در اغلب موارد می توان گفت کیفیت ارسال و دریافت در تمامی اپراتورها برابر هستند. خطوط اختصاصی متعلق به کاربر بوده و هیچکس دیگری از آنها استفاده نخواهد کرد. خطوط اختصاصی میتوانند از هر اپراتوری از تعداد ارقام 6 تا 14 رقم ارائه شود. تعداد ارقام خطوط اختصاصی در کیفیت ارسال هیچگونه تاثیری ندارد و هر کسی با توجه به بودجه و روش تبلیغاتی خود میتواند تعداد ارقام خط اختصاصی خود را انتخاب کند. مسئولیت پیام های ارسالی با خود شخص است و وارد مرحله ی فیلترینگ لیمو اس ام اس نمی شود.

دقت داشته باشید که خطوط اشتراکی و خطوط اختصاصی ارسال به بلک لیست ندارند . یعنی حتی اگر پیامک شما ماهیت خدماتی واطلاع رسانی هم داشته باشد، برای کسانی که دریافت پیامک تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند ارسال نمی شود. برای داشتن قابلیت ارسال به بلک لیست باید از خط اشتراکی اطلاع رسانی استفاده کنید و یا این که خط اختصاصی خود را به خطوط خدماتی تبدیل کنید

 سامانه پیامکی رایگان لیمو اس ام اس می تواند با استفاده از ارسال پیامک تبلیغاتی امکانات ویژه خود شما را در این کار همکاری نماید ، مشاوران ما در کنار شما خواهند بود.

?? خطوط خدماتی پیامکی

خط خدماتی با هدف ارسال اطلاعات ضروری و شرط رضایت کاربران به وجود آمده است.

این خطوط در دسته ی خطوط اختصاصی قرار می‌گیرد و پیامک با رضایت کاربر ارسال می‌شود. از آن می‌توانید برای اطلاع‌رسانی به کاربران خودتان استفاده کنید؛ بنابراین با این خط نمی‌توانید پیامک تبلیغاتی ارسال کنید و ارسال هر نوع تبلیغی با این خط ممنوع است.

شرکت‌های بیمه، فروشگاه‌های اینترنتی و بانک‌ها و... به خطوط خدماتی احتیاج دارند. حتی کسب ‌و کارهای کوچک هم با استفاده از خطوط خدماتی اختصاصی می‌توانند فرایند ثبت‌ سفارش و ارسال محصول را به اطلاع کاربر برسانند. مثلا یک فروشگاه پوشاک آنلاین می‌تواند زمان ارسال محصول را با کمک این نوع خط به مشتری اعلام کند. و چون خط بصورت اختصاصی برای کاربر فعال می شود، امکان دریافت پیامک از سمت مشترک را هم دارند.